Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsi-li žena kyprých tvarů, mají-li Tě za almaru

Jsi-li žena kyprých tvarů Mají-li Tě za almaru Hejbni zadkem v rytmu zumby Davy žen už takhle zhubly

Jednou se mě můj tchán zeptal „Ty čekáš třetí?“ „Ne, ale vypadám tak!“ odsekla jsem mu a v duchu sobě: Tak a dost! Musíš se sebou něco začít dělat. Jsi rok po porodu. 1/4 roku nekojíš. Už není nač se vymlouvat. Jo, milá zlatá je čas navštívit fitko! To bude hrůza! Bude! Ale také budou endorfiny – dobrá nálada. Tak jo! Všude teď propagují tu zumbu. Z TV na mne velmi často útočí vyrýsovaná prsatá kráska se sloganem:  „Tančím JEN ZUMBU. Víc dělat nemusím!“ Zkusím zumbu? Naposled jsem opravdovsky cvičila v 6. měsíci prvního těhotenství. To jsou slovy tři roky. Ježiš to to letí! No nic! Odvahu!

V nedalekém fitness centru mě pán na recepci ujišťoval  „Ano, kurzy zumby vedeme. A všechny jsou vhodné i pro začátečníky!“  Uvěřila jsem mu.

Po měsíci přemlouvání a pozdních příchodů manžela jakožto chůvy jsem konečně vyrazila oblečena v cvičebním úboru (modré trenky a bílé triko s jarmilkami jsem upgradovala na černý teplákový komplet s nadějí, že černá stále ještě zužuje).

Přišla jsem mezi posledními, takže na mne zbylo místo v přední linii. Už po první skladbě jsem funěla jak lokomotiva a potila se … hodně. Dost mě zaskočilo, že choreografii sestav cvičitelky předem nepředvádějí a pomalu nezkouší. Prostě jedou a přidejte se! Co jsem stačila zahlédnout, tak většina cvičenek kroky uměla. A našly se i borkyně, co zvládaly přidat i ruce. Neuvěřitelné! Já si na ruce ani nevzpomněla a nohy jsem si ve snaze stačit tempu málem zauzlovala. A tohle jelito (já) bylo v té první linii, kde jsem se pletla a ty za mnou popletla. Po 30 minutách jsem si uvědomila, že už se tam půl hodiny ztrapňuju, ale stále žiju. To není špatné! Lekci jsem absolvovala až do konce. A dokonce jsem došla pěšky domů.

Pyšná sama na sebe jsem přišla k našemu bytu, který byl otevřený dokořán a ve dveřích seděly obě děti a volaly „Máma!“ „Kde máte tátu?“ ptala jsem se vyděšeně. U Tondy (2,5) jsem navíc objevila smrdutou bouli v tepláčkách na zadečku. To za dobu, co nenosí plenku nikdy neudělal. Tatínka jsem našla u počítače. V příštím životě chci být chlap. Žádný stres. Jedu si po svém. No nic!

Umyla jsem děti. Dala jim večeři. Přečetla pohádku. A když usnuly blaženě jsem se zhroutila na gauč. „Co ti je?“  ptal se mne manžel. „Jsem utahaná ze starání o děti a cvičení.“ „No jo vlastně, tys byla cvičit. Já na to zapomněl.“ „A kdys na to zapomněl? Hned jak jsem odešla? Podle toho v jakém stavu jsem našla děti, to vypadalo, žes vůbec nevěděl, že jsem pryč.“  Endorfiny fungovaly. Já neječela nic ve smyslu, že jsem vorvaná jak kůň a on si sedí u PC. NE, já si z toho dělala srandu. Tak to mě přesvědčilo. Budu pokračovat.

Asi na mé 5. Lekci cvičitelky oznamovaly, že chystají na pondělí dvouhodinovku.

Pro sebe:  Že bych šla? To nedám! Nicméně doma jsem nahlásila, že půjdu. Asi jsem v duchu doufala, že Radek nepřijde včas domů. Přišel! „Tak v kolik jdeš?“ „Já nevím, jestli půjdu.“ Vykrucovala jsem se z toho. „Se bojíš viď?“ V duchu: A dost!!! Já ti ukážu,ty Gaučáku!

Tak jsem šla. Ve školní tělocvičně jsem napočítala 35 cvičenek – hrdinek. Ve věkovém rozmezí 12 – 55 let (můj odhad).

První hodina a čtvrt byla pro mne docela OK. Pak už ne! Pak už mě mé končetiny přestávaly poslouchat. Když už jsem čekala závěrečnou pomalou protahovací skladbu, zahlásily „A teď novinka!“ Vůbec ! Konec! Nohy vypověděly službu. Stála jsem tam opřená o žebřiny a funěla. Přitom jsem si vzpomněla na slogan: Tančím jen zumbu! Víc dělat nemusím! – Já víc dělat nemůžu! Jěžiš, já už nemůžu!!! Koukala jsem na hubenou 14 letou slečnu, která překypovala energií. Jela na 110%. O pauzách si ještě sestavy opakovala. Přitom jsem si vzpomněla na titul knihy C.D.Payna  - Mládí v hajzlu!  Můj pohled přešel na dvě  asi 55 ženy, které ač unavené poctivě tančily dál. Měly můj neskonalý obdiv a já se styděla. Musela jsem si přiznat, že v hajzlu je má kondice. Mám závazek: zlepšit kondici a další dvouhodinovku zvládnout bez studu, újmy na zdraví a cti.

PS:

 Abych s sebou spokojená byla

Musím zhubnout ňáká kila

Čtyři kilča zbývaj shodit

Na zumbu dál budu chodit

Autor: Olga Starostová | pátek 4.3.2011 16:27 | karma článku: 24,65 | přečteno: 2329x
  • Další články autora

Olga Starostová

Z bloku do blogu

„Jak píšete?“ ptal se nás náš lektor – mlaďounký spisovatel, scénárista, bloger, učitel a cestovatel René na Velkém kurzu tvůrčího psaní, který jsem absolvovala. Nabízela se odpověď „Skvěle a jsem tu v podstatě omylem.“ :) Ale otázka byla míněna, zda máme vypozorováno, kdy a jak se nám nejlépe píše. V jakou denní nebo naopak noční dobu. V jaké poloze. On to nazýval nějak jako čelový či bradový typ. To znamená, zda se při psaní držíme či opíráme o čelo nebo bradu. A tak podobně....

16.4.2012 v 7:59 | Karma: 8,62 | Přečteno: 505x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

To je Vaše ostuda

Byla jsem v samoobsluze. Nemusela jsem spěchat. Neměla jsem sebou děti. Výjimečný stav. Nákup v klidu.

3.1.2012 v 14:12 | Karma: 22,65 | Přečteno: 1972x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Známý (Nadpis opraven)

Miluji divadlo! Mno, to je možná silné slovo. Mám ráda divadlo. A jsem pravidelnou návštěvnicí. Ano, je to tak. I v tomto pro mne fyzicky i psychicky náročném období – mateřské dovolené - si najdu čas a pravidelně navštěvuji nějaký ten tyjátr. Za poslední 3 roky jsem byla 3x. To znamená, že pravidelně jednou ročně navštěvuji divadlo.

21.11.2011 v 9:50 | Karma: 10,43 | Přečteno: 1039x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Zumba-víkend a neb můj výjezd bez dětí a manžela

Už dlouho jsem se chtěla vydat na nějaký víkend se cvičením. A hele „Na Čarodějnice pořádáme náš první Zumba-víkend“ hlásily mé zumba cvičitelky Jana a Kristýna – kouzelnice, které dokázaly nemožné – já jsem si prvně v životě oblíbila sport. Anebo tanec? Prostě ZUMBU.

20.10.2011 v 7:55 | Karma: 14,40 | Přečteno: 1036x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

S lehkostí šelmy

Tuhle jsem si vzpomněla na historku mé kolegyně, kterou jsem, přiznávám, teprve teď asi po 4 letech pochopila. Cože? Že jsem dost natvrdlá? No je pravda, že v práci jsem měla přezdívku Mimoň, která nevznikla jen tak zbůhdarma. Ale v tomto případě nejde o selhání mých mozkových závitů. Jde o to, že jsem máma a už se na tu situaci dokážu dívat z pohledu mé kolegyně v roli matky. Ačkoliv má kolegyně je pouze o 5 let starší než já, tak naše děti mají od sebe 18 let rozdíl. Zvláštní počty, že? No holt ona začala s mateřstvím brzy a já se s tím dlouho flákala. No takže, když mi vyprávěla tenhle příběh, tak já ještě nebyla ani těhotná a její počínání mi přišlo přehnané a spíše jsem se dokázala vžít do role jejího 17letého syna.

5.9.2011 v 15:25 | Karma: 15,54 | Přečteno: 1267x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2183x
Olga Starostová rozená Chvátalová
* 15.3.1978 Bělehrad
Vystudovala Anglo-Německou obchodní akademii. Po té pracovala 12 let v rodinném podniku.Nyní na mateřské (Toník 3, Jana 21 měsíců).
Mezi záliby patří film,divadlo četba hl.detektivky - obdivovatelka Agathy Christie, pěší turistika, v poslední době zumba.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky