Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mateřská dovolená je překlep

Mohla bych denně manželovi večer vyjmenovávat, co všechno jsem udělala a není to vidět, kolik decibelů křiku jsem vyslechla, kolikrát jsem pofoukala, potulila, pochválila, co jsem zařídila atp. Ani jeden z nás by to nechtěl. Já na to nemám sílu a on by to nepochopil. To si musí člověk zažít, aby pochopil, co je mateřská dovolená.

Začal květen. Měsíc lásky. Všude všechno kvete. Sluníčko svítí. Nádhera. Balzám na duši. Jak na čí. Všechno je veselejší. Snadnější. Například nemusím děti navlékat do 15 vrstev oblečení, které se musí překrývat tak, aby nevznikl otvor a nevnikl mráz. Už se nemusím nervit s oblékáním rukavic na titěrné a absolutně nespolupracující dětské prstíky. A jsem klidnější? Ne!!! Jaktože se po ulicích nepohybuji s přešťastným úsměvem na tváři, ale běhám s kočárem a svolávám své děti hlasitými pokřiky, na které reaguje kdekdo krom mých dětí. Někdy mne napadá, zda nejsou hluché a já  blbka, která si toho nevšimla. Vyrážíme do ulic. Veliká zkouška nervů. Toník na odrážedle a Jáňa na plastové motorce. Každý jiným tempem. Někdy i jiným směrem. A já trnu. Minule se ke mne připojila nějaká paní a trnuly jsme v tandemu. Což nijak nepomohlo. Většinou nevydržím a motorku zabavím, batole upevním do kočáru, následuje řev, který se stupňuje a vybrnkává nějakou melodii na mé našponované nervy. A k tomu se s nadšením pravidelně připojí druhý zdatný „nervobrnkač“. Za vřískotu přicházíme na hřiště, kde je chvilku klid, než si děti všimnou houpačky, na kterou chtějí oba najednou plus několik dalších děti. Ta houpačka je tam za trest. Když překleneme tuto krizi a děti se zaberou třeba do hry na písku, je to taková Chvilka klidu za odměnu, která je zapalceny další scénou při odchodu. Za vřískotu odcházíme z hřiště. Doma jekot, že chtějí „ham“ a to okamžitě. Jinak do minuty zemřou hlady. A takhle nějak je naplněn celý den.

Děti jsou strašně hlučná havěť, která nemá žádný vypínač.

„Jsou v tom nejkrásnější věku. Jsou nejroztomilejší. Na to budeš ráda vzpomínat.“ Slýchávám od jejich babičky. Tak ale kde je to štěstí a pocit euforie? Pokaždé, když si jen pomyslím, že ta mateřská není tak špatná, tak dostanu nějakou „ťafku“ ve formě obrovského hysterického záchvatu a řevu. A těchto ťafek dostávám denně velikou dávku. A místo toho, abych se díky tomu množství stávala vůči dětskému řevu imunní, tak naopak se u mne začala projevovat jakási alergická reakce.  Já se ježím. Jakmile zaslechnu dětský pláč (zřejmě jsem v pokročilém stádiu, protože reaguji na křik i cizích dětí) sevře se mi žaludek a naskočí mi husí kůži. Očekávám brzy i tik v oku. Pokud mé děti nedosáhnou svým řevem svého, přistoupí k variantě Koule na noze. Tzn. že mě obklíčí a je jim jedno, že právě přenáším třeba hrnec s vařící vodou a tím, že mě nečekaně bafnou za nohu a já se nejen leknu ale i zavrávorám, se z toho stává životu nebezpečná situace. Každopádně docílí svého – mají mou pozornost!

Následují mě všude. Když se před nimi uklidím např. na toaletu, jsou tam za pár sekund za mnou a pak se všichni 3 mačkáme na mini panelákovém hajzlíku. Jáňa to „vopepří“ ještě vymotáním poloviny role WC papíru. Tonda mě kamarádsky plácne WC štětkou. Skutečně pohoda! Proč se tam nezamykám? Protože jsme schovali klíče. A to po té, co Toník klíč uzmul a poté uzamkl nic netušícího trůnícího tatínka. Byli tehdy sami doma. Tak tatínkovi nezbývalo nic jiného než vyrazit dveře. A to se vyplatí!

Někdy na ty prcky koukám, jak se ke mně blíží a mám pocit, že jsem se ocitla v hororu a blíží se ke mne zombie. Jáňa  zombii dost věrně připomíná i tou svou klátivou batolecí chůzí. „Těm neuteču!“ říkám si.

„A ty máš jako nějaké nervy?“ ptá se mne manžel, když si stěžuji, že už nemůžu a že potřebuji na chvíli být sama bez dětí. I bez něho. Jen já. Ono to pro něj asi fakt musí být nepochopitelné. Na co si stěžuju? Od čeho si potřebuju odpočinout? Chodím spát dřív než on. Asi o 10 minut. :) Když odchází do práce, ještě spím. Když se vrací z práce, je tu bordel  jak v tanku. To si vysvětluje tak, že neuklízím, protože celý den trajdám s dětmi po hřištích, baby hernách, po kamarádkách. Po obědě, když jdou děti spát, tak mám přece čas a klid. Dyť jsem na dovolené. Prostě ten nápor na nervy není vidět. To, že mě v noci probudí každé Janino kňournutí, není vidět. To, že mě obnoc volá Toník, protože se mu něco zdálo a já pak nemohu hodinu usnout, není vidět. Hrozné je, že skutečně není vidět, že se u nás uklízí. Po nakrmení dravé zvěře je kuchyň zralá na rekonstrukci. Když usnou, snažím se to dát trochu do pucu a ono to po jejich vzbuzení zas není poznat. Marná práce, která se musí dělat. 100x nic umořilo osla. 100x neviditelno umořilo mámu. Mohla bych denně manželovi večer vyjmenovávat, co všechno jsem udělala a není to vidět, kolik decibelů křiku jsem vyslechla, kolikrát jsem pofoukala, potulila, pochválila, co jsem zařídila atp. Ani jeden z nás by to nechtěl. Já na to nemám sílu a on by to nepochopil. To si musí člověk zažít, aby pochopil, co je mateřská dovolená.

Kolikrát jsme se s kolegyněmi Matkami smály tomu termínu Mateřská dovolená. Nemá to nic společného s dovolenou pracovní. Podle mne je to překlep, který desetiletí nikdo neopravil.  Mělo to být Mateřská dovolení. A bylo tím myšleno, co všechno máma svým miláčkům dovolí, aby měla chvilku klidu, který zaplatí tím, že výsledek toho dovoleného uklidí, opraví, prostě zlikviduje. Určitě to měla být MATEŘSKÁ DOVOLENÍ.  Když to dávali do tabulek, tak to chybně přečetli a tak máme MATEŘSKOU DOVOLENOU. Soudný člověk by to tak nenazval. To musí být omyl.

A navíc tím mystifikují budoucí prvorodičky a partnery rodiček, že se jedná o jakési prázdniny. Prázdné období to rozhodně není. I Když na konci některých dnů se prázdně cítím. Na konci některých dnů nevím ani, zda děti miluji nebo nenávidím. Nevím, zda má výchova je správná. Nevím, zda jsem příliš přísná nebo naopak měkká. Nevím, jestli to s péčí přeháním anebo jsem lajdák. Na konci některých dnů nevím prostě vůbec nic. A najednou mi tečou slzy, protože už prostě nemůžu. Pak příjde Toník a překvapeně na mě kouká „Ty blečíš? Jo?“ Ručičkou rozmázne slzy a povídá „Neplakej!“ Vyleze mi na klín. Obejme mě a řekne: „Neboj!“ A v tu chvíli vím vše, co potřebuju. Mám štěstí, že mám dvě zdravé krásné děti a že je miluju. A že jsem úplně blbá, že jsem o tom vůbec pochybovala.

Být mámou je strašně těžké, nevděčné, vysilující, časově neomezené, hormony přesycené, ústupky prošpikované poslání, které je honorované pocitem štěstí, jež dostáváme po troškách, abychom se z toho nezvencly. Kdo nezkusí, nepochopí.

Autor: Olga Starostová | středa 11.5.2011 8:37 | karma článku: 33,07 | přečteno: 3514x
  • Další články autora

Olga Starostová

Z bloku do blogu

„Jak píšete?“ ptal se nás náš lektor – mlaďounký spisovatel, scénárista, bloger, učitel a cestovatel René na Velkém kurzu tvůrčího psaní, který jsem absolvovala. Nabízela se odpověď „Skvěle a jsem tu v podstatě omylem.“ :) Ale otázka byla míněna, zda máme vypozorováno, kdy a jak se nám nejlépe píše. V jakou denní nebo naopak noční dobu. V jaké poloze. On to nazýval nějak jako čelový či bradový typ. To znamená, zda se při psaní držíme či opíráme o čelo nebo bradu. A tak podobně....

16.4.2012 v 7:59 | Karma: 8,62 | Přečteno: 505x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

To je Vaše ostuda

Byla jsem v samoobsluze. Nemusela jsem spěchat. Neměla jsem sebou děti. Výjimečný stav. Nákup v klidu.

3.1.2012 v 14:12 | Karma: 22,65 | Přečteno: 1972x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Známý (Nadpis opraven)

Miluji divadlo! Mno, to je možná silné slovo. Mám ráda divadlo. A jsem pravidelnou návštěvnicí. Ano, je to tak. I v tomto pro mne fyzicky i psychicky náročném období – mateřské dovolené - si najdu čas a pravidelně navštěvuji nějaký ten tyjátr. Za poslední 3 roky jsem byla 3x. To znamená, že pravidelně jednou ročně navštěvuji divadlo.

21.11.2011 v 9:50 | Karma: 10,43 | Přečteno: 1039x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Zumba-víkend a neb můj výjezd bez dětí a manžela

Už dlouho jsem se chtěla vydat na nějaký víkend se cvičením. A hele „Na Čarodějnice pořádáme náš první Zumba-víkend“ hlásily mé zumba cvičitelky Jana a Kristýna – kouzelnice, které dokázaly nemožné – já jsem si prvně v životě oblíbila sport. Anebo tanec? Prostě ZUMBU.

20.10.2011 v 7:55 | Karma: 14,40 | Přečteno: 1036x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

S lehkostí šelmy

Tuhle jsem si vzpomněla na historku mé kolegyně, kterou jsem, přiznávám, teprve teď asi po 4 letech pochopila. Cože? Že jsem dost natvrdlá? No je pravda, že v práci jsem měla přezdívku Mimoň, která nevznikla jen tak zbůhdarma. Ale v tomto případě nejde o selhání mých mozkových závitů. Jde o to, že jsem máma a už se na tu situaci dokážu dívat z pohledu mé kolegyně v roli matky. Ačkoliv má kolegyně je pouze o 5 let starší než já, tak naše děti mají od sebe 18 let rozdíl. Zvláštní počty, že? No holt ona začala s mateřstvím brzy a já se s tím dlouho flákala. No takže, když mi vyprávěla tenhle příběh, tak já ještě nebyla ani těhotná a její počínání mi přišlo přehnané a spíše jsem se dokázala vžít do role jejího 17letého syna.

5.9.2011 v 15:25 | Karma: 15,54 | Přečteno: 1267x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:22

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

Koudelka by mohl povýšit na generálmajora, generálem se může stát i šéf GIBS

23. dubna 2024  11:20

Ředitel Bezpečnostní informační služby (BIS) Michal Koudelka by mohl po roce povýšit z hodnosti...

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:07

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Kadyrov má nekrózu slinivky, Kreml hledá nástupce, tvrdí investigativci

23. dubna 2024  11:03

Spekulace o zdravotním stavu Ramzana Kadyrova opět přiživil ruský exilový portál Novaja Gazeta...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2183x
Olga Starostová rozená Chvátalová
* 15.3.1978 Bělehrad
Vystudovala Anglo-Německou obchodní akademii. Po té pracovala 12 let v rodinném podniku.Nyní na mateřské (Toník 3, Jana 21 měsíců).
Mezi záliby patří film,divadlo četba hl.detektivky - obdivovatelka Agathy Christie, pěší turistika, v poslední době zumba.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky