J

Juginek

19. 10. 2011 10:07
Milá Olgo,

Váš článek je velmi hezky napsaný a po literární stránce velice zdařilý. Nicméně mi přijde značně nadsazený a možná to byl záměr, aby se to dobře četlo. Já sem si mateřskou dovolenou vyzkoušel a vlastně stále zkouším (teď už s dvěma dětmi 4 a 1,5 roku) a jak už tady zaznělo, když máte děti vychované a dodržujete základní zásady, jak si nekomplikovat život, tak si myslím, že slovo dovolená je na místě. Jsou to krásné časy, když jediné, co musíte řešit je problém na které hřiště dneska, nebo kam na výlet zítra. Jednou za dva dny uvařit jednoduché jídlo (žádný fast food) a po cestě z hřiště si nakoupit mi taky nepříjde jako nic složitého. Snad jenom žehlení trochu zdržuje:-)

Když se ovšem necháte na záchodě plácat štětkou, tak to je skutečně nejkratší cesta k Dr. Chocholouškovi. Jak tady již zaznělo, jaký si to uděláš, takový to máš. Naše děti samozřejmě taky zkoušejí podobné vylomeniny, ale velice rychle zjistí, kde je hranice.

Přeju Vám hodně štěstí, zdravé děti a hlavně pevné nervy.

DS

Ig-n-or

20. 10. 2011 10:38
Re: Milá Olgo,

Nezbývá než souhlasit http://g.idnes.cz/u/disk/rukaon.gif" alt="R^">

...spíš mi přijde, že ženy poslední dobou (čím méně ženskosti a čím více emancipace) nadávají na různá témata, slovní a jiné ustálenosti jen proto, aby na sebe upozornili a vydobyli si svoje místo na slunci. A co mě nejvíce nechává v údivu že si předem nezjistili co obnáší mateřství než se do nějaké výchovy pustí. Ať si najmou někoho schopnějšího když to nezvládají, ať místo mateřské dál chodí do práce a pořídí si chůvu - i s kojením. Copak je tolik matek duševně nesvéprávných že pak po společnosti žádají za !svou volbu a svoje vytoužené přání! tolik pozornosti, přednostního práva ve všem a zbožné posvátné úcty? V čem je to mateřství oproti našim matkám o tolik těžší a složitější? Moje babička zvládla osm dětí, bez pračky a bez jeslí, včetně základní práce na statku. Jídlo nenakupovala hotové ale s dědou pěstovala atd... Je to dnes neschopnost nebo jen uplakanost?

Foto

překvapuje mě, že tu diskuse fungujenpo takové doběhttp://gidnes.cz/u/disk/smile2.gif" alt=";-)">....p.s. ač nezvládnu kojení, postarat se o děti, není žádná hrůza. Dneska dámy moc fňukaj (a to mám 3)

KS

Hezky clanek. Vcera me pobavil a aspon jsem nemela pocit, ze jsem jedina "silena matka" :-) Jen ty diskuse pod clankem me prekvapily. Zda se, ze nektere maminky na materske zcela ztratily smysl pro humor. Ale spis ho nemely ani driv.....

S

stepan.h

15. 5. 2011 1:17
A o co Vám jde?

Netvrdím, že nemáte v mnohých věcech, ale vadí mi číst neustálé fňukání, ať už se týká čehokoliv.

Nakonec partnera jste si vybrala snad Vy a to že máte dítě také.

A jestli Vám jde o to jedno slovo, tak napište do Bruselu, tam to vyřeší jako s pomazánkovým "máslem".

S

stepan.h

15. 5. 2011 1:18
Re: A o co Vám jde?

*Netvrdím, že nemáte v mnohých věcech pravdu,

aklika

31. 5. 2011 16:53
je to nadhled nebo vážně psáno?

Jen by mě zajímalo, jestli je to psané navážno nebo s nadhledem. Pročetla jsem i diskuzi... nechtěla bych tuhle paní vidět prát látkové plínky, případně mít na starost třeba ještě nemocnou babičku. Mateřská "dovolená" byla fajn - zhubla jsem asi 12 kilo za tři roky dostatkem celodenního pohybu :o)

Naštěstí má tato maminka své děti asi ráda.

J

Jindri

30. 5. 2011 17:01
ja proste nemuzu:D

v posledni dobe jsem tez unavena z tech mych deti, a Vas clanek me vzdy dokonale naladi zpet aspon do normalu, ja si ho snad vytisknu, ctu Vas clanek neustale dokola a cekam na dalsihttp://g.idnes.cz/u/disk/smile4.gif" alt=";-D">

G

GAVOTTKA

18. 5. 2011 2:00
Trochu nesouhlasim ;-)

Tak ja si myslim, ze je to napsane trochu prehnane a dovolim si napsat, ze nejakou tu zkusenost mam, protoze deti mam 4, posledni dve ve veku 2 roky, a 1 rok, k tomu veliky dum, hromadu domaciho zvirectva, hlidaci babicky nemam, a naopak jeste pracuju doma a zas takovy horor mi to neprijde :-) . Hlavne uz jsem asi taky ve veku, kdy to clovek vnima uplne jinak a uziva si kazdy den s tema prtousama, protoze cas strasne leti a my ho bohuzel nezastavime. Deti nemam nijak vzorne vychovane, myslim, ze takovy standard a zadny problem s tim nemam :-) .

BL

claricia

14. 5. 2011 20:55
Dovolenou to mohl nazvat jen chlap...

...nebo ženská, co se v životě nestarala o děti déle než "půjčit a zase vrátit". :o)

Máme dvě dcery, rok a půl a půl roku. A jsem neskutečně ráda, že mám muže, který je doma aktivní, dělá většinu času z domova a teď si vzal půl roku volno, abychom se u dětí vystřídali (podnikám, takže práce mám nad hlavu).

A když slyším ony věty „Jsou v tom nejkrásnější věku. Jsou nejroztomilejší. Na to budeš ráda vzpomínat.“, tak mám v současnosti chuť vrazit dotyčnému obě děti aspoň na 14 dní, aby si je taky užil... :o)

EU

eva,nov

14. 5. 2011 21:05
Re: Dovolenou to mohl nazvat jen chlap...

Dovolenou to nazvaly ženy, které chtěly zůstat z práce doma, když chtěly volno za účelem porodu a péče o dítě. Není to dovolená na zotavenou, není to cesta za sluncem. Co proti tomu slovu pořád máte? V dobách, kdy se tento termín začal používat, dovolená na zotavenou téměř neexistovala. Nižší vrstvy ji neměly. Byla však studijní, vědecká, tvůrčí a podobná dovolená. No, a s dítětem mateřská. To je toho!  

tak jsem tady

13. 5. 2011 13:40
váš problém

po přečtení dvou odstavců, které se melou okolo autorčiny hysterie, odmítám pokračovat dál

možná, že je nakonec odstavec o mateřské lásce, jehož přečtení by mě naplnilo štěstím, ale tam to holt už nedočtu

neměla jste si ty děti pořizovat a jestli je máte ráda, tak se chovejte normálně

F

f.ake

12. 5. 2011 10:54
souhlas

S autorkou soucítím - jsem na "dovolené" se 7 měsíční dcerou a každý večer ji předám ve dveřích manželovi se slovy, že už nemůžu :-) někdy má dny, kdy je s ní opravdu veselo a je to pohoda, být s ní doma, ale když přijde den, kdy od šesti od rána pořád ječí, v podstatě nemá hlad, nechce si hrát, nechce ven v kočáru a chce jenom, aby ji člověk s jejími 8 a půl kily nonstop nosil po bytě od okna k oknu, tak to jsem v deset zralá na Chocholouška. Takže je mi jasný, že článek vzniknul jako nutná psychoterapie v jednom z takových dnů - musíme si vzájemně držet palce a těšit se, až konečně vytáhnou paty z baráku :-) a utěšovat se, že v tom nejsme samy :-)

VM

vydra mořská

12. 5. 2011 11:12
Re: souhlas

Tak si pořiďte nosítko, malá se tam uklidní, usne a vy můžete vyrazit ven, třeba na nákupy http://g.idnes.cz/u/disk/smile2.gif" alt=";-)">

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS