Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Přišli si pro mne! Já ho zmrzačila!

Klečela jsem vedle kaluže krve u nohou starého pana Válka. Ani krev ani nedbalky jsem v tu chvíli nevnímala....

     Ale od začátku: Na patře, kde bydlíme, jsou 3 byty. My a sousedi odnaproti jsme stálé osazenstvo již 10 let. Osazenstvo garsoniéry, která je tím 3. bytem na patře, se mění.

     Když jsem se sem před 10 lety nastěhovala, bydlela v garsonce holka stejně stará jako já, takže tehdy mladá kost :) Ta se ale cca po 3 letech odstěhovala ke svému příteli a pokud se nerozešli, jsou spolu dodnes.

     Po té byl byt chvíli prázdný. Ale za čas se tam nastěhoval jeden starý pán. Pan Válek. S tímhle panem Válkem mám 2 zážitky.

     První se stal někdy před pěti lety. Myla jsem okna, a proto jsem si navlékla jednorázové gumové rukavice, abych si nerozmáčela tehdy málokdy pracující ruce. Měla jsem puštěnou hudbu dost nahlas, abych jí slyšela po celém bytě. Chvilkama jsem v ní slyšela zvuky, které tam úplně nepatřily a které jak jsem brzy zjistila, byly výkřiky pana Válka. Když jsem tedy prozřela a identifikovala lidský hlas a vzápětí i obsah výkřiků, vyšla jsem na chodbu a ve dveřích garsonky stál právě pan Válek a pod ním kaluž krve. Vražda? Napadlo mě v první chvíli. Těžko! Dyť „oběť“ stojí a křičí. Prý mu praskly nějaké stehy na noze, kterou měl po operaci. Zavolala jsem záchranku. I když teda nejdřív hasiče. Ty 2 čísla si bohužel i v dospělosti pletu. Na pomůcku 150 – 0 jako rybníček tedy voda – tedy hasiči – ty nevolat – jsem si nevzpomněla. Tam mě instruovali, že mám ránu zamáčknout složenou čistou látkou a pevně držet dokud nepřijedou lékaři. Což jsem udělala. Jak se mi hodily ty gumové jednorázové rukavice v kontaktu s krví. Klečela jsem vedle kaluže krve u nohou starého pana Válka, který byl oblečen pouze v nedbalkách (trenkách a tílku).  Ani krev ani nedbalky jsem v tu chvíli nevnímala. Byla jsem přece neohrožená záchranářka, která neřeší zbytečnosti. Trpělivě jsem vyslechla stařečkovo zmatené vyprávění o dceři, vile, milence, nemocnici a nevím o čem ještě. Lékaři přijeli docela rychle. Převzali ode mne pacienta a pochválili mne, že jsem si oblékla chirurgické rukavice. Že tím chráním sebe i pacienta. To, že je mám kvůli mytí oken, jsem neřekla. Rozloučila jsem se a šla domů. Když za mnou zapadly dveře, tak se mi rozklepaly ruce a podlomily nohy. Stres zvládám perfektně! :) 

     Asi za měsíc na mne kdosi zvonil. Bylo to kolem osmé večer a já byla po nějaké bujaré noci a pracovním dni úplně vyšťavená. A tím pádem podrážděná. Když jsem otevřela dveře, stál tam pan Válek a 2 příslušníci. Myslela jsem si, že mi pan Válek přišel poděkovat za mou první pomoc! Ale co ti policajti? Nebo mě přišli zatknout za ublížení na zdraví, protože se mu do té nohy dostala infekce z těch rukavic a nohu mu museli uříznout? Nohy má obě. Takže co? Prý si pan Válek zapomněl  klíče a jestli by u mne nemohl zůstat do rána, že pak si ho vyzvedne jeho dcera, která je momentálně na záchytce i s druhými klíči. Civěla jsem na ně, jestli se nezbláznili. Proč u mne???? Potom jsem se rozhlédla po chodbě a hledala tu skrytou kameru. Nic! Oni to mysleli vážně!!! Pan Válek se mi začal představovat, a že bydlí tady vedle mne. Čímž mě dost vytočil. „On si mě nepamatuje? JÁ mu zachránila život! Dědek senilní!“ říkala jsem si v duchu.  Vyrazit dveře policisté odmítli. Tak jsem zkusila zavolat zámečníka, který řekl, že za odemčení (které provede pouze v přítomnosti policie) chce 5 tisíc. Já je u sebe neměla. Válek taky ne, ale nevzdával se: „Tak ať mi počká! Já mu to dám do týdne. Já mám na kontě milion!“ Zámečník se smál a zavěsil. Došly mi síly. Dost podrážděným tónem jsem mu řekla: „Pane Válek, nežijeme v pohádce! V dnešní době Vám nikdo s placením nepočká!“ Příslušníkům jsem řekla, že je mi líto (ve skutečnosti jsem lítost v tu chvíli pociťovala jen sama k sobě – potřeboval jsem jít akutně spát) a že jim ani panu Válkovi nepomohu. Pomáhat a chránit mají v popisu práce oni. A práskla jsem dveřmi. Od té doby jsem pana Válka neviděla :-/ 

     Pak se do garsonky nastěhovala taková velmi kyprá žena, kterou jsem tam občas vídala s černochem. Někdy s dvěma. Někdy s dítětem. Pak už jsem tam potkávala jen pana Černocha, který mimochodem nezdravil :-\ Jednoho dne opět někdo zvonil u dveří. A když jsem otevřela, stáli tam 2 muži a hned se legitimovali. Policie. A jestli prý tam vedle bydlí tenhle muž a ukazovali mi kopii nějakého průkazu (asi pasu). Na fotografii černoch. Nevím, jak to mají jiní, ale já velmi těžko rozliším od sebe 2 černochy. Připadají mi většinou stejní. Tímto se jim omlouvám. No, takže jsem zírala na čb kopii fotky černocha a pak jsem se jim přiznala, že nevím. Že nějaký černoch tam bydlí, ale jestli je to tenhle to nepoznám. Že mi připadají prostě stejní. Ošklivě se na mne koukali. Pak štěkli „Díky!“ a „Nashle!“ a odešli. Jsem svědek k pohledání. Málokdo má takovéhle oko a pamatováka :)

     Po čase Černoch zmizel a vystřídala jej paní Černoška, která se furt usmívá, zdraví a má tendenci se mnou konverzovat in english (což mi po několikaletém nepoužívání a.j. super jde). Tuhle jsem se vracela s dětmi od doktorky. Byla jsem otrávená, že nemocného Tondu vystřídala nemocná Janina. Maraton chorob trval už téměř 2 měsíce. Když jsem se snažila „vyrvat“ naložený dvoukočár z výtahu, rozlítly se dveře od garsonky. V mikropředsíni stáli 4 lidi. Paní Černoška křičela „Ask her! She knows me!“ a ukazovala na mne. Představa anglického konverzace s celou skupinou mě vyděsila. Proto mě překvapilo, když se na mne obrátil jeden z mužů a ryzí pražštinou se mě zeptal, zda tu paní znám, jak dlouho tam bydlí a jestli tam vídám ještě muže romského původu. Svou ‚svědeckou výpověď‘J jsem zahájila větou „Vy jste zase nějaký policajti?“ Touhle větou jsem sousedce jistě strašně ‚pomohla‘! Roma jsem řekla podle pravdy, že tam občas vídám. Policista mi skočil do řeči. Řekl, že OBČAS je přesně ONO a že mu to stačí. Dál se s nikým už nebavil a ještě s kolegou odešli. Rom, jak mi sousedka vysvětlila, je její manžel. Asi si ho vzala, aby tu mohla mít trvalý pobyt. Takhle jsem si to vysvětlila a šla si po svých. Pravděpodobně se v garsonce brzy zase změní osazenstvo. Myslím si, že paní Černoška bude vyhoštěna. Já jsem jí svou ‚super‘ výpovědí u policistů na důvěryhodnosti nepřidala.

     Tak schválně, kdo ji vystřídá? A s jakým ‚orgánem‘ přijdu díky nim do kontaktu? S rybníčkem - 150 - hasiči bych skutečně nerada!

Autor: Olga Starostová | čtvrtek 10.3.2011 14:57 | karma článku: 18,97 | přečteno: 2328x
  • Další články autora

Olga Starostová

Z bloku do blogu

„Jak píšete?“ ptal se nás náš lektor – mlaďounký spisovatel, scénárista, bloger, učitel a cestovatel René na Velkém kurzu tvůrčího psaní, který jsem absolvovala. Nabízela se odpověď „Skvěle a jsem tu v podstatě omylem.“ :) Ale otázka byla míněna, zda máme vypozorováno, kdy a jak se nám nejlépe píše. V jakou denní nebo naopak noční dobu. V jaké poloze. On to nazýval nějak jako čelový či bradový typ. To znamená, zda se při psaní držíme či opíráme o čelo nebo bradu. A tak podobně....

16.4.2012 v 7:59 | Karma: 8,62 | Přečteno: 504x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

To je Vaše ostuda

Byla jsem v samoobsluze. Nemusela jsem spěchat. Neměla jsem sebou děti. Výjimečný stav. Nákup v klidu.

3.1.2012 v 14:12 | Karma: 22,65 | Přečteno: 1971x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Známý (Nadpis opraven)

Miluji divadlo! Mno, to je možná silné slovo. Mám ráda divadlo. A jsem pravidelnou návštěvnicí. Ano, je to tak. I v tomto pro mne fyzicky i psychicky náročném období – mateřské dovolené - si najdu čas a pravidelně navštěvuji nějaký ten tyjátr. Za poslední 3 roky jsem byla 3x. To znamená, že pravidelně jednou ročně navštěvuji divadlo.

21.11.2011 v 9:50 | Karma: 10,43 | Přečteno: 1038x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Zumba-víkend a neb můj výjezd bez dětí a manžela

Už dlouho jsem se chtěla vydat na nějaký víkend se cvičením. A hele „Na Čarodějnice pořádáme náš první Zumba-víkend“ hlásily mé zumba cvičitelky Jana a Kristýna – kouzelnice, které dokázaly nemožné – já jsem si prvně v životě oblíbila sport. Anebo tanec? Prostě ZUMBU.

20.10.2011 v 7:55 | Karma: 14,40 | Přečteno: 1035x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

S lehkostí šelmy

Tuhle jsem si vzpomněla na historku mé kolegyně, kterou jsem, přiznávám, teprve teď asi po 4 letech pochopila. Cože? Že jsem dost natvrdlá? No je pravda, že v práci jsem měla přezdívku Mimoň, která nevznikla jen tak zbůhdarma. Ale v tomto případě nejde o selhání mých mozkových závitů. Jde o to, že jsem máma a už se na tu situaci dokážu dívat z pohledu mé kolegyně v roli matky. Ačkoliv má kolegyně je pouze o 5 let starší než já, tak naše děti mají od sebe 18 let rozdíl. Zvláštní počty, že? No holt ona začala s mateřstvím brzy a já se s tím dlouho flákala. No takže, když mi vyprávěla tenhle příběh, tak já ještě nebyla ani těhotná a její počínání mi přišlo přehnané a spíše jsem se dokázala vžít do role jejího 17letého syna.

5.9.2011 v 15:25 | Karma: 15,54 | Přečteno: 1266x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Opakování - matky blbosti

Říká se Opakování matka moudrosti. Ale nejedná-li se o učivo, dá se říci, že MOC OPAKOVÁNÍ = RUTINA = NENÍ NUTNÁ 100% SOUSTŘEDĚNOST = CHYBY = DĚLAJÍ SE BLBOSTI

30.7.2011 v 15:25 | Karma: 16,33 | Přečteno: 1391x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Můj manžel, když může, pomůže

....A zároveň jsem ho požádala o instruktáž, jak se s tou vzácnou šíleně technickou doposavad u nás ryze mužskou pomůckou zachází.....

24.6.2011 v 15:11 | Karma: 35,63 | Přečteno: 6488x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Nemyslíš - zaplatíš

Jak jsem se již někdy zmínila, můj manžel je vášnivý cyklista. I v tomto případě naše dvojice potvrzuje pravidlo, že protiklady se přitahují. Ano, já nejsem vášnivá cyklistka. Já jsem vášnivá necyklistka. To kupodivu mému muži nevadí a má tendenci mě soustavně do své záliby v bicykl zapojovat. Nevím, jak to dělá, zda jsou v tom nějaká kouzla, ale dokáže můj ABSOLUTNĚ NEZVRATNÝ NÁZOR, od kterého v životě neustoupím, zvrátit. A takhle je to vlastně s námi od momentu, kdy se ON rozhodl, že JÁ budu jeho holka. Asi to bude tím, že ho mám ráda, tak čas od času na jeho cyklonátlak přistoupím.

26.5.2011 v 8:04 | Karma: 18,51 | Přečteno: 1961x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Mateřská dovolená je překlep

Mohla bych denně manželovi večer vyjmenovávat, co všechno jsem udělala a není to vidět, kolik decibelů křiku jsem vyslechla, kolikrát jsem pofoukala, potulila, pochválila, co jsem zařídila atp. Ani jeden z nás by to nechtěl. Já na to nemám sílu a on by to nepochopil. To si musí člověk zažít, aby pochopil, co je mateřská dovolená.

11.5.2011 v 8:37 | Karma: 33,07 | Přečteno: 3513x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Podívejte se na své ruce

Někde jsem četla nebo slyšela, že podle rukou se dá hodně o člověku dozvědět. Říkáte si: „No, to si Starostová objevila Ameriku! Věštění z dlaní je na světě tisíce let.“ To máte pravdu. Já mám ale na mysli prsty na ruce. Ano, každý zdravý člověk má na ruce 5 prstů, kterým se říká palec, ukazovák, prostředník, prsteník a malík. V tomto pořadí i jsou poskládány na ruce. Kdo to má jinak. Není zdráv.

27.4.2011 v 14:40 | Karma: 11,27 | Přečteno: 1767x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Svět je plný bláznů

Znáte tu scénku z filmu Rozpuštěný a vypuštěný, v níž insp. Trachta s Hlaváčkem přijdou navštívit sanatorium pro duševně choré?

21.4.2011 v 6:35 | Karma: 16,37 | Přečteno: 1591x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Kudy z nudy po Starostovsku

U nás je šéf Ptákovin Radek I. – můj muž. On je ten, kdo vymýšlí rodinné akce – výlety – prostě zábavu. Jak on rád sám o sobě říká „Jsem výletní typ!“ Díky němu křižujeme naší Republiku a honíme se za turistickými známkami. Díky tomu se mi doma kupí dřevěné pohlednice z různých koutů naší vlasti. Protože přece, jak říká můj muž: „Každý něco musí sbírat“ (konec citace).

11.4.2011 v 14:50 | Karma: 13,44 | Přečteno: 1760x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Vrchní prchni v sukních

Často si mne s někým pletou. Bohužel ne s žádnou filmovou hvězdou. I když tuhle mi kamarádka říkala, že její 4letý synek viděl kousek filmu Slavnosti sněženek, a když se tam objevila paní učitelka v podání Libušky Šafránkové, tak se ptal, co tam dělá teta Olča. To mě zahřálo u srdce. Tuto podobu kromě 4letého děcka zaznamenal už jen jeden opilý mladík. Bylo to asi před 15 lety v klubu Futurum. Ačkoliv jsem mu několikrát říkala, že nejsem Libušky Šafránkový dcera, tak mi asi kolem půlnoci povídá: „Heleď se, Abrhámová! Mám dost! Jdu domů. Pozdravuj Blažeje a Popelku!“ Škytl a odešel. Milý chlapec.

4.4.2011 v 14:11 | Karma: 23,12 | Přečteno: 1882x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Lidská paměť a neb Co si hned nenapíšu, to nevím

Je to peklo. Zvláště teď na mateřský. Ženská řeší 8 věcí najednou: Došel jar – musím koupit. Jáně udělat mléko. Přitom odnáším do koše na prádlo špinavé ponožky, které jsem objevila v obýváku na křesle. S Tondou na záchod „A honem, mami!“. Ponožky mimoděk někam odkládám, abych je tam s údivem za pár hodin našla. Jáni nedomíchané mléko odkládám též a běžím s Tondou na WC. Po výkonu a umytí rukou, které plyne k Tondově převléknutí, se marně snažím vzpomenout, co jsem to chtěla udělat. Jáni řev mi napoví, že má hlad a že jsem přece dělala to mléko. Na jar si vzpomenu, až ho budu potřebovat. Nenapsala jsem si ho.

4.4.2011 v 11:03 | Karma: 0 | Přečteno: 40x | Diskuse| Ona

Olga Starostová

Poštovní fantom

Zvedl mi náladu. To se musí uznat. A navíc to byl pěkný chlap. Vysoký. Urostlý. Drsňák. To se mi líbí. „Jsi vdaná. Máš roční dítě. A čekáš druhý. Nezapomnělas?“ vyrušilo mě mé svědomí. „No jo. Takže co budu vařit?“ vrátila jsem se k myšlenkám všedního dne a udělalo se mi špatně. Těhotenské špatně.

28.3.2011 v 15:29 | Karma: 36,37 | Přečteno: 6638x | Diskuse| Ona

Olga Starostová

Červenám

Je jaro a proto je potřeba oživit šatník popřípadě i botník. Co to je za blábol? Ne, jaro není důvod k zběsilému nakupování. Je to ale hezká záminka a omluvenka před sebou samou k tomu, abych utratila nějakou tu „kábli“ za parádu.

22.3.2011 v 13:35 | Karma: 18,21 | Přečteno: 1480x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Pouť - zpevnění rodinných pout

Také jste milovníky Matějské? Hned jak začne, tak tam běžíte? Projdete si klasické kolečko – autodrom, Ruské kolo a horskou dráhu a pak jupííí na centrifugu, na obří kyvadlo, kolotoč, který se točí všemi možnými i nemožnými směry, na strašně vysoký řetízkáč atd.? A po absolvování toho všeho šťastně odcházíte s cukrovou vatou a mega žužu v tašce? Tak TOTO není můj případ.

17.3.2011 v 21:24 | Karma: 16,89 | Přečteno: 1817x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Trucker

Můj manžel je řidič z povolání a jeden čas se živil jako kamioňák. Když mi oznámil, že teď bude mít toto zaměstnání, tak se mi vybavil upocený, knírkatý, opantoflovaný týpek, co má na sobě dírkované tílko a na hlavě síťovanou kšiltovku, pod kterou by se vešel ještě krtkův dort. Na předním skle mu visí tisíc skákadel a plyšáků a v prostředku palubky je cosi, co bliká mnoha barvami a v upgradovém vydání to i vyluzuje nějaký zvuk. Dělá hambatá gesta ze své kabiny na projíždějící holky v kabrioletu a vůbec je absolutně fuj (tuhle představu mám myslím z nějakého filmu)! A to bude můj Radlik?

15.3.2011 v 14:00 | Karma: 20,22 | Přečteno: 2799x | Diskuse| Společnost

Olga Starostová

Chybí mi tchýně –> manuál jak zacházet s jejím synem

Muži jsou frajeři, borci, páni Bezchybní, machři, nejlepší řidiči, nejlepší stratégové, když ženská potřebuje, tak “perfektně poradí“ a poradí i když není o radu žádáno :), mají GPS navigace v hlavě odborníci na všechno. Zkrátka Páni tvorstva!

7.3.2011 v 19:01 | Karma: 22,01 | Přečteno: 2259x | Diskuse| Ostatní

Olga Starostová

Jsi-li žena kyprých tvarů, mají-li Tě za almaru

Jsi-li žena kyprých tvarů Mají-li Tě za almaru Hejbni zadkem v rytmu zumby Davy žen už takhle zhubly

4.3.2011 v 16:27 | Karma: 24,65 | Přečteno: 2328x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2183x
Olga Starostová rozená Chvátalová
* 15.3.1978 Bělehrad
Vystudovala Anglo-Německou obchodní akademii. Po té pracovala 12 let v rodinném podniku.Nyní na mateřské (Toník 3, Jana 21 měsíců).
Mezi záliby patří film,divadlo četba hl.detektivky - obdivovatelka Agathy Christie, pěší turistika, v poslední době zumba.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky